|
Zagreb Film Festival
19. - 25. Listopad 2008
Adresa
ZAGREB FILM FESTIVAL
SC - Savska 25
10000 Zagreb
Croatia
Telefon
385 1 48 29 477
Fax
385 1 45 93 691
Telefon blagajne
091 9079 728
e-mail
info@zagrebfilmfestival.com
|
|
|
|
|
07.10.2008
Pobjednik Berlina zatvara ZFF |
Program dugometražnih igranih filmova 6. ZFF-a zatvaramo najkontroverznijim i najbrutalnijim igranim filmom 2007. ‘Tropa de elite’ (Elite Squad) brazilskog redatelja Josea Padilhe kojeg prikazujemo van konkurencije. Padilha je za ovu filmčinu osvojio Zlatnog medvjeda Berlina 2008., 13 drugih nagrada i titulu najgledanijeg kino filma 2007. u Brazilu.
Nevjerojatna priča ‘Elitne postrojbe’ smještena je u 1997. Sveti Otac je najavio svoj posjet Rio de Janeiru. Gradom vlada gusta mreža korupcije: u favelama caruju narko dileri, a policija im drži svijeću. Elitna postrojba za specijalne operacije BOPE mora ‘očistiti’ grad za dolazak Pape, premda njeni pripadnici ni sami nisu sigurni jesi li dobri ili zli momci.
Kapetan BOPE –a Nascimento (Wagner Moura) je u krizi. Postat će otac, pa želi sigurnije radno mjesto, no prije toga mora obučiti nasljednika. Dva nova regruta, Neto i Matias prijatelji su iz djetinjstva. Zajedno su jaki, ali svaki sam teško može opstati na ulicama, gdje samo elita preživljava.
Trailer filma pogledajte ovdje.
Scenarist Bráulio Mantovani bio je nominiran za Oscara za scenarij drugog velikog brazilskog hita, Meirellesovog ‘Božjeg grada’, a ovaj je napisao prema istoimenoj knjizi brazilskog sociologa Luiz Eduarda Soaresa i dvojice insajdera, pripadnika BOPE-a. Zbog surovih opisa stvarnosti i eksplicitnih scena nasilja kojima Padilha upire prstom na brazilske organe reda, ‘Elitna postrojba’ je uzburkala mnoge duhove Brazila, posebno policiju koja je film nastojala zabraniti i sudskim putem.
Uz film se vežu i mnoge druge kontroverze, poput činjenice da je prije premijere, kopije ukradenog filma koje su se prodavale po 5 $ na ulicama Rija vidjelo čak 3 milijuna ljudi. Kvalitetu Padilhina realizma, ili možda kvantitetu zločina u Riju dokazuje i činjenica da su neki gledatelji, građani bivše brazilske prijestolnice potpuno zaboravili da ne gledaju dokumentarni, već igrani film. |
|
|
|