vijesti | home o festivalu filmski program događanja ulaznice press volonteri arhiva english version  

Zagreb Film Festival
19. - 25. Listopad 2008

Adresa
ZAGREB FILM FESTIVAL
SC - Savska 25
10000 Zagreb
Croatia

Telefon
385 1 48 29 477
Fax
385 1 45 93 691


Telefon blagajne
091 9079 728

e-mail
info@zagrebfilmfestival.com

08.10.2003
MOJ BORIS JE ROBOT

Glavni lik filma je robot Boris, proizvod trojice znanstvenika nastao u tamnim podzemljima labaratorija, koji je osmišljen da nalikuje čovjeku. No, Boris može puno više toga no što su njegovi tvorci svjesni. Ovo je kratki uvod u film COVAC Adama Hashemia, samoukog danskog redatelja koji se u ovaj doselio iz svijeta video spotova.

Uz tvoj film stoji podatak da uvodi u svijet kafkijanskog futurizma. Kako se to uklapa u tvoju viziju COVAC-a?
Da, on jest uvod u svijet znanstvene fantastike, ali je istovremeno i blizak našem svijetu. Ovo je izvan priče, baš se radi o stvaranju svijeta. Većinu vremena smo bili u labaratoriju okruženi svim tim mašinama, čudnim izumima, no one funkcioniraju na posve birokratski način i to je istovremeno komično. Podsjeća me na moj doživljaj istočne Europe. No, to je samo moja vizija. Glavna inspiracija bila mi je istočnonjemačka tajna policija, iz nje sam izvukao poneke priče i na njima utemeljio neke likove. Cijeli COVAC-ov svijet je apsurdan, iz njega ne možeš pobjeći i to je glavni smisao. Boris je šarmantni robot koji pokušava nadići svoje sposobnosti i pobjeći iz svijeta u kojem je zarobljen, no to naprosto nije moguće. I time se otvara egzistencijalna tema filma.

Koje bi sve bile metafore robota?
Dva su glavna lika u filmu - Zlatko Burić, dansko-hrvatski glumac koji čak i govori hrvatski u pojedinim dijelovima, i Boris kojeg glumi frontman benda čiji članovi također sudjeluje u filmu. Zlatko je znanstvenik koji je stvorio roborta i on sam na neki način gubi kontrolu nad svojim djelom što film približava frankensteinovskoj temi, no po meni ipak glavna tema ostaje ona egzistencijalna. Smisao je da ne možeš pobjeći od onoga što jesi i to je ono ljudsko - mi imamo svoje slabosti. To je priča koju sam želio ispričati.

Koji je bio tvoj put od režiranja spotova do kratkog filma?
Film je ono čime se želim baviti, započeo sam sa spotovima jer se i sam bavim glazbom. Kratki film je izrazito zahtjevna forma, ne možeš stvoriti dramu. Kratki film treba biti apstraktna prezentacija. Želiš li stvoriti dramu izražavaš se dugometražnom formom, što je rako i sam Polanski. Kratki film bi trebao biti kao poezija, apstraktna verzija nečega. Ne možeš ući dovoljno duboko u karakter stoga se zadržavaš na poeziji i apstrakciji, a mislim da je video spot savršena forma za to. Glazbeni spot mi je samo izlika za stvaranje apstraktnih oblika, pa to i pokušavam stvoriti radeći spot. Naravno, ta se slika mora uklapati sa glazbom... Nikada ne idem za stihovima, pratim jedan elemant, komponiram glazbu sa slikom i ona daje glazbi neki novi ritam. U tome glavnu ulogu igra režija jer kroz nju stvaram taj interaktivni ritam, a ja sam bubnjar. Radio sam i dokumentarne filmove, no uglavnom se bavim režiranjem spotova stoga se na njih najviše i pozivam. Ja ne želim stvarati dramu pa tako većinu čini glazba, ima i dijaloga, no ona dominira.

Što bi bile prednosti, a što nedostaci kratkog filma u odnosu na dugometražni?
Mislim da razlika između video spota i kratkog filma gotovo ni ne postoji i smatram pogrešnim pokušavati stvoriti dramu u kratkom filmu. Što se tiče dugometražnog filma u njemu je izraženija struktura koja nikad ne može biti toliko snažna u kratkoj formi u kojoj je naglasak na poetici. Bezbrojne varijacije strukture su jedan prostor izražavanja, no sloboda apstracije durometražnog filma je bitno manja. Prednost kratkog filma je u poetici.
Povratak na početnu stranicu
08.09.2003
Frederic Beigbeder na ZFF-u

02.09.2003

Seòor Coconut u Močvari

09.07.2003

PRESS KONFERENCIJA

20.06.2003

STIŽU PRVI FILMOVI!

20.06.2003

POTPISAN UGOVOR SA SC-om!
previous 5 next 5